20 Ekim 2020 Salı

Herkese merhabalar,

İtalyan vatandaşlığına başvuru sürecim hakkında son yazımı sizinle 27 Haziranda paylaşmıştım. Son aşama için gerekli belgeleri toplamakla meşguldüm.

Önemli Not: Anlatacaklarıma geçmeden önce ilk kez bu sayfaya düşenler için birkaç açıklama yapmak istiyorum. Bu yazıda anlatılanlar genel olarak sadece evlilik vasıtasıyla İtalyan vatandaşlığına başvuranları kapsamaktadır. Konuyla ilgili diğer yazılarım ve sorulan pek çok soruya, paylaşılan pek çok yoruma şu başlıklardan ulaşabilirsiniz, sırasıyla:

En son gönderilen listedeki bütün belgeleri toplamam yaklaşık 10 Temmuzu buldu, toplar toplamaz yemin tarihi için konsoloslukla iletişime geçtim. Elbette bana hemen yanıt vermediler. Hatta bulabildiğim ne kadar mail adresi varsa hepsine mail atıp belgeleri topladığımı söyledim :D Çünkü, vatandaşlık işleminiz onaylandıktan sonra aldığınız mektup elinize geçtikten sonra en fazla 6 ay içinde gidip yemin etmeniz gerekiyor, yoksa vatandaşlık başvurunuz düşüyor! Aklınızda bulunsun. Ben mektubu haziranda aldığım için aralığa kadar zamanım vardı ama yine de covid yasakları tekrar başlar diye korktuğumdan bir an önce halletmek istiyordum.

Sonuç olarak temmuz sonunda iletişime geçmeye çalıştığım maillerden birinden yanıt geldi. Konsolosluğun vatandaşlıkla ilgilenen servisinin ağustos ayı sonunda açılacağını ve ondan sonra kendileriyle iletişim kurmam gerektiğini yazmışlardı. Verdikleri tarih gelir gelmez hemen iletişime geçtim tabii ki ve yemin için ekim ayı ortasına bir tarih verdiler.

Ağustos sonundan ekim ayına kadar günler nasıl geçti bilmiyorum. İnanılmaz diken üstündeydim; hem “ya covid olur da eve/hastaneye kapanırsak” korkusu, hem “ya yasaklar yüzünden konsolosluk kapanırsa” korkusu, hem de “ya belgelerimde sorun varsa” korkusu hâkimdi. Sanırım bir önceki yazımda da belirtmiştim, son olarak hazırlamam gereken bazı belgelerin sadece 3 ay geçerliliği vardı, ama neyse ki bana mail atıp tarihleri dert etmeme gerek olmadığını söylediler (ne olur ne olmaz diye o maili de basıp yanımda götürdüm :D). Pandemi olduğu için böyle bir uygulama vardı sanırım, yoksa her zaman için mi tarihlerin uzatılması söz konusu bilemiyorum.

Bu arada korktuğum kısmen başıma geldi. Ekim başında Madrid’de OHAL ilan edildi ve ilçeler arası geçişler zorunlu haller dışında kapatıldı. Hemen konsoloslukla irtibata geçip İspanyolca yazılmış bir dilekçe istedim, neyse ki yolda polis falan durdurmadı ama durdursaydı elimde resmi bir belge vardı.

 

Gelelim sizlerin de pek merak ettiği yemin gününe :)

Bazı yabancı blog sayfalarında insanların yeminlerini videoya alıp paylaştığını gördüm. Biz de video çekmek istedik; ancak telefonları ve metal eşyaları konsolosluk girişinde dolaba bırakmamız gerekiyordu, o yüzden ancak yeminden çıkınca bahçede fotoğraf çektirdim :D

Randevumuz sabah saat 10.00’daydı. Gittiğimizde önümüzde her biri ikişer kişiden 8-10 kişilik bir kuyruk olduğunu gördük. Bizden sonra da 2-3 çift daha geldi. Hepimiz vatandaşlık başvurusu için gelmişiz. 5-6 kişilik gruplar halinde (yanımızda eşlerimizle birlikte) bizi içeri aldılar. İsim sırasına göre çağırıp belgeleri karşılıklı kontrol edip teslim aldılar. Çok şükür sorunla karşılaşmadık. Belgeleri kontrol ettikten sonra elinize bir dilekçe veriyorlar. Dosya numaranız, doğum tarihiniz, adınız vs yazıyor. Üzerindeki bilgileri kontrol etmenizi istiyorlar. Bilgiler doğruysa dilekçeyle birlikte başka bir bekleme salonuna geçiyorsunuz ve dilekçede yazan yemin cümlesini çalışmaya başlıyorsunuz :D Ben daha önceden araştırdığım için cümleyi biliyordum, zaten kağıttan okuyabiliyorsunuz. Burada da paylaşayım: “Giuro di essere fedele alla Repubblica e di osservare la Costituzione e le leggi dello Stato.” İşte bu kadar!

Bir süre sonra, yine aynı isim sırasıyla bir odaya, sanırım konsolosluk başkâtibinin karşısına çıkıyorsunuz. O size kâğıtta yazanları okuyor, yeri gelince de siz söylemeniz gereken yemin cümlesini okuyorsunuz. Ardından belgeler karşılıklı dört nüsha olarak imzalanıyor. Birini de size veriyorlar. Yanında hediye olarak da yazımın başında fotoğrafını paylaştığım İtalyan anayasası kitapçığı geliyor :D Normalde bayrak da hediye ediyorlarmış, en azından İtalya’da yapılan yeminlerde; ama bize vermediler. Şimdi oturup anayasayı baştan sona okumayı düşünüyorum, kesin ilerde işimiz düşer bu bürokrasiyle :p (Aman Allah korusun diyelim :) )

Bu arada benden herhangi bir dil sertifikası ya da ilk teslim ettiğim belgelerin aslı/fotokopisi vs istenmedi. Ama ben ne olur ne olmaz diye hepsini yanımda götürdüm. Dil sertifikası benim başvuru tarihimde zaten zorunlu değildi; benim kendim dil kursuna gidip zamanında almıştım.

Sonuç olarak tüm bu işlemler benim için tam 1 saat sürdü. Ama listede ikinci sıradaydım, yoksa biraz daha beklemem mümkündü.

Yeminden sonra vatandaşlığınız 1 gün sonra sisteme işlenmiş oluyor ve pasaport/kimlik başvurusunda bulunabiliyorsunuz. Şu anda covid yüzünden işler çok yavaş işlediğinden pasaportların buraya gelmesi 3 ayı bulabiliyormuş, o yüzden ben İtalya’ya gidince başvuru yapmaya karar verdim.

Umarım sizlerin de başvuruları en kısa sürede olumlu yanıtlanır. 4,5 yıldır beni takip edip sorunlarıma/sevinçlerime ortak olduğunuz için teşekkürler (şuraya küçük bir not düşeyim ilerde hatırlamam açısından, 4,5 yılda neler neler olmuş bakalım; babamı kaybetmişim, bir kitap çıkartmışım, 4 çevirim çıkmış, memlekette darbe olmuş, iki çocuk doğurmuşum, iki ülke değiştirmişim, pandemi gelmiş, schengen AB dışından gelenlere kapanmış, Euro 3,27’den 9,28’e gelmiş (!) ve dahası…). Hepinize sevgiler :)


2 yorum:

  1. Hayirli olsun İpek Hanim. İnternette arastirirken blogunuza denk geldim.. Detayli bilgiler icin cok tesekkurler, emeginize saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için teşekkür ederim. İşinize yaradıysa ne mutlu. Kolaylıklar diliyorum

      Sil