14 Aralık 2016 Çarşamba


Finlandiya’nın en büyük nimetlerinden biri tamamıyla doğa ile bütünleşik bir ülke olması. Merkezde bile oturuyor olsanız iki adım attıktan sonra şehrin gürültüsünden uzaklaşabiliyor, geyikler, kirpiler ve hatta tilkiler arasına düşebiliyorsunuz (evet Saurasaari’de gün ortasında (tamam, saat 4tü ve hava kış olduğu için karanlıktı) güzelim bir tilki ile karşılaştığımız doğrudur).

Neyse sözü çok uzatıp konudan sapmayayım :) Bu yazımda sizlere el emeği göz nuru yılbaşı ve noel süslemelerimi nasıl yaptığımı anlatacağım. Büyük ihtimalle bir kısmını çok daha güzel bir şekilde oluşturabilirsiniz, ben herhangi bir kaynaktan yardım almadan, doğadan topladıklarımla kafama göre süsler oluşturdum. Bu yazıyı bire bir aynılarını yapmanız için değil (açıkçası pek şahane olduklarını düşünmüyorum), daha çok, fikir vermesi için paylaşıyorum :)

Toplamda 4 süs yaptım ve kullandığım malzemeleri şöyle sıralayabilirim;
  • Doğadan bulduğum bilumum çer çöp, kozalak, çam ağacı kalıntıları
  • Silikon tabancası
  • Jüt ipi (kendir ip veya pişirme ipi olarak da geçiyor sanırım)
  • Yapışkanlı sim (biraz daha zahmetli olur ancak dilerseniz uhu ve sim tozuyla kendiniz de yapabilirsiniz)
  • Alüminyum folyo
  • Tel
  • Telleri kesmek için kerpeten vb. bir alet
  • Çeşitli renklerde örgü ipi (ben kırmızı ve kahverengi kullandım)
  • Tuvalet kâğıdı rulosu
  • Bant
  • Makas
  • Mezura
  • Süslemek için birkaç ek küçük süs (ben yılbaşı temalı düğmelerden kullandım ama biraz küçük kaldılar, pek hoş durmadılar)
Yarım saatliğine çıktığım yürüyüşte topladığım ganimetler :D



Gelelim yaptıklarıma…

1. Süs – Tahta Yıldız
İlk yaptığım süs tahta yıldız ve bu yıldızdan sarkan kozalak ve süslerdi
Yukarıda da yazdığım gibi benim seçtiğim süsler pek şık durmadı, daha büyük süsler seçilebilir.

Öncelikle tahta yıldızı oluşturdum. Bunun için ormandan bulduğum ince bir dalı kullandım.

Dalı beş eşit parçaya ayırdım


ve yıldız şekli verip birleşim yerlerinden jüt ipi ile bağladım.


NOT: Ben yıldızı oluştururken dikkat etmemiştim ancak çok eşit birleştirememişim. O yüzden yıldızı çevirdiğiniz zaman diğer açılardan pek yıldıza benzemiyor kendisi. Hoş, şimdi de biraz Kızılderili çadırını andırıyor ama ne yapalım :)

Yıldızı bitirdikten sonra üst birleşimine asmak için bir miktar ip ve alt kısmına da sallantılı kozalaklar yapmak üzere biraz ip bağladım.


Sonrasında alttaki iplere silikon tabancası yardımıyla kozalakları bağladım. Süs olarak seçtiğim düğmeleri de iplerden geçirdim.



2. Süs - Yuvarlak Kapı Süsü
Bu model için öncelikle birkaç kat tel yardımıyla iç iskeleti oluşturdum.


Sonrasında üzerine kırmızı örgü ipi sararak telin gözükmesini engelledim.


Üzerine herhangi bir şey yapıştırmadan önce üst noktası olarak belirlediğim bir yere, jüt ipi kullanarak bir asma ipi oluşturdum, bir miktar ipi de çemberin ortasına sarkıtarak üzerine küçük bir süs yapıştırdım; ancak bu süs de küçük kaldığı için pek hoş olmadı. Başka bir şey düşünmek daha güzel olur.

Ardından, silikon tabancası yardımıyla kozalak ve çam iğnelerini çemberin üzerine yapıştırdım.


Silikon kuruduktan sonra ise yapışkanlı sim ile kozalakları süsledim.



3. Süs - Kuş Yuvası
Sanırım tüm modeller arasında en anlık oluşturduğum model bu oldu. Tamamıyla ormanda bulduğum sapan görünümlü dal üzerine kurdum her şeyi.

Öncelikle bir yere koyduğumda ayakta durabilmesi için dalın altına yine gezinirken bulduğum küçük ama düz bir ağaç kabuğunu silikonla yapıştırdım (dilerseniz ağaç kabuğu yerine taş da kullanabilirsiniz daha sağlam olur sanıyorum). Ayak olarak kullandığım kabuğun yanında boş yer kalınca, biraz da dengeyi sağlaması açısından buraya da ince uzun bir kozalak yapıştırdım.

Sonrasında yuvayı oluşturmam gerekiyordu. Nasıl yapabileceğim üzerine uzun uzun düşündükten sonra sonunda oluşturduğum birkaç parçayı bir araya getirdim. Eminim benim yaptığımdan daha kolay bir yöntem bulabilirsiniz. Örneğin tel ve alüminyumdan oluşturulduğum kısmı es geçip, rulonun alt kısmına basit bir folyo yapıştırmanız da yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

Ben öncelikle teller ve folyo yardımıyla bir iskelet oluşturdum.



Sonrasında bu iskeleti, yarıya kesip çevresini örgü ipiyle sardığım rulonun içine oturttum.

Rulonun çevresini sararken kahverengi örgü ipim bitince jüt ipine geçtim.
Ardından bu ruloyu bulduğum yumuşak çer çöp ile doldurdum ve üzerine de şimdilik iki küçük civciv koydum. Vaktim olursa bir de küçük kuş dikip bu civcivlerin yerine koymak istiyorum :D


Son olaraksa kozalağın üzerini simle biraz parlattım.

4. Süs - Kozalaklardan Çiçek
İşte yaptığım en kolay süslemeye geldik :D

Zaten kendinden bir dala bağlı olarak yerde bulduğum bu küçük kozalakçıkları küçük bir vazoya koydum ve üzerini simle süsledim.


Kozalakların halihazırda bağlı olduğu bir dal bulamazsanız kendi kozalak dalınızı yapışkanla kendiniz de oluşturabilirsiniz diye düşünüyorum :)

Şimdiden kolay gelsin!

0 yorum:

Yorum Gönder