16 Eylül 2009 Çarşamba

Evet, dün sonunda Cenevre'ye vardım. Şimdilik başımı sokacak bir yer buldum ve ortama uyum sağlamaya çalışıyorum. Bakalım bu uyum süreci ne kadar sürecek?

Dün havalimanında indıkten sonra pek çok tanıdık marka ile karşılaştım. "mövenpick" "migros" "electroluxe" "mc donalds" "mango" ve tabii ki kebabçılar... İsmi "anadolu kebabı" (kebab anatolia) ya da "istanbul" olan bile var.

Bugün de öncelikle Yabancılar Polisine gidip oturma kartı için başvurdum. Saat 11de büroya vardım saat 2 ye kadar kuyruk bekledim. Burada da Türkiyedeki çoğu kurumdan farklı değil kuyruk durumu yani. Bu işlerin sonrasında da Leman gölü kıyında ufak bir gezinti yapma imkanı buldum. Etrafta bir sürü kuğu ve ördek var. Ayrıca karabataklar da cabası. Birazcık resim çektim ama aslında öyle çekecek muhteşem şeyler de bulamadım. Cenevre güzel bir şehir ama sandığım kadar da sessiz ve sakin gelmedi bana tabii kışın ne olur bilmiyorum ya da tatil günlerinde nasıldır...

Burada insanların   çoğu ulaşımlarını ya bisikletle sağlıyor ya da patenle. Arada tek tük de olsa kaykay ve scooter (bilmiyorum böyle mi yazılıyor ) kullananlar da çıkıyor. Fakat arabası olan insan da çok.Özellikle iş giriş çıkış saatlerinde trafik oluyor şehirde ancak otobüs ve taksilerin geçiş önceliği var. Zaten böyle bir vasıta kullanmayan insanlar da ya köpeklerni gezdiriyor oluyorlar ya da pusette çocuk gezdiriyor oluyorlar. Cidden bir sürü pusetli aile gördüm Cenevre'de :mal:

Genel olarak cidden pahalı bir şehir Cenevre; ancak eğer COOP gibi ucuz süpermarketlerden alışveriş ederseniz pek ucuza geçinip gidebilirsiniz yemek konusunda en azından.

Buarada sanırım 490chf idi PS slim in fiyatı düşünenlere :P yani 735lira falan oluyor (Bilmiyorum TR de ne kadar fiyatı. ) Ayrıca Türkiyedeki gibi fırsatlar var "şimdi al 2010da öde" gibi :D )

Bir kaçtane de fotoğraf ekleyeyim bari şimdilik bu kadar olsun :)

ipek

8 Eylül'09



Bu fıskiyemtrak şeyin ismi "jet d'eau" Leman Gölünde bakteri üremesini engellemek için çalıştırılıyor. Dünyanın en yükseğe su fışkırtan fıskiyesi (140 metreye kadar)


Pek çok kuğu, karabatak ve ördek bulunmakta Leman Gölünde



Göl kenarındaki evlere bir örnek



Eğer köpek gezdiriyorsanız çevre temizliği için herşey düşünülmüş. (buarada otobüslerde bile çöp kutusu var)



Gölün bazı yerlerinden göle girmek serbest küçük kumluk alanlar yapmışlar.



Gölün çevresi ağaçlık yollarla kaplı.


Gölde su kayağı da yapabiliyorsunuz.



Bugünlerde Cenevre de delik deşik çünkü tramvay yolu yapmaktalarmış.

0 yorum:

Yorum Gönder