14 Haziran 2017 Çarşamba

Slovenya gezimize Bled Gölü ve Vintgar Vadisi ile devam ediyorum.

Ljubljana’dangeçirdiğimiz bir günün ardından Trieste’ye dönmeden önce soluğu Slovenya’nın kuzeyinde kalan Bled Gölü’nde aldık.

Göle doğru yol alırken... :

Ljubljana – Bled Gölü arası arabayla yaklaşık olarak 40 dakika sürüyor. Gölün çevresinde arabayı park edebileceğiniz çeşitli otoparklar var. Bunların çoğu ücretli ancak biz şansa hemen merkez kısımda 1 saate kadar ücretsiz bir otopark bulduk (yokuştan inip göle yaklaşırken solda kalıyor, hatta koordinatlarını vermeye çalışayım :) 46°22'01.4"N 14°06'36.4"E). Park etmesi biraz zor bir otopark ancak bizim amacımız sadece gölün kıyısına inip fotoğraf çekmek olduğundan, çevrede çok uzun süre vakit geçirmeyeceğimizden işimizi fazla fazla gördü.

Bled Gölü, fonda dağlar, içinde balıklar eşliğinde çok güzel gözüküyordu. Dilerseniz yüzebileceğiniz 2-3 nokta var, her yerden göle giremiyorsunuz.

Ayrıca gölde kendiniz kano ile tur atabilir veya biraz Asya işi tekneleri andıran küçük sandallarda tura çıkabilirsiniz.

Gölün ortasında bir ada, kıyısındaki yamaçta ise bir kale bulunuyor. Ne yazık ki gölün ortasındaki adayı kıyıdan fotoğraflayınca kendisinin ada olup olmadığını pek anlayamıyoruz aşağıdaki fotoğraflarda da göreceğiniz üzere :) O yüzden biz de kalenin yakınına çıkmaya karar verdik.

Sol ortaya doğru gördüğünüz kilise aslında gölün ortasındaki adada bulunuyor
Navigatör en iyi seyir noktasının kalenin bulunduğu yamaçta olduğunu söylüyordu ancak yukarı çıkınca biraz hayal kırıklığına uğradık. Öncelikle kaleyi gezmeyecek bile olsak otoparkına 3€ bayılmamız gerekiyordu, güzel bir manzara göreceğimizi düşünerek kabul ettik. Sonrasında gördük ki kalenin çevresinde gerçek bir seyir noktası yok. Olabilecek tek yolu da kapatmışlar, ama yılmadık tabii ki bu yola girdik (girdik çünkü girip çıkan bir sürü insan vardı :) ) Biraz dere tepe tırmanırsanız hoş bir manzara görebiliyorsunuz ama belki gölün çevresinde daha iyi seyir noktaları vardı bilemiyorum.

Otoparkından kaleye bakış :)
Hemen kalenin girişinin solundaki kısma inersen şöyle bir manzara elde edebilirsiniz.
Ama eğer kale girişinin sağından giderseniz...
... bu manzarayı elde edebileceğiniz bir seyir noktası var
Yok ben çok macareperestim deyip biraz daha tırmanırsanız şöyle bir manzara elde ediliyor.

Nitekim gölden sonra gezdiğimiz Vintgar vadisinden dönüşte tam bir göl turu attık arabayla, şansa bir noktada güzel bir poz elde ettik, ama neredeyse yolun ortasında durmuş olduk arabayla.

Gölden sonraki durağımız, arabayla hemen 15dk mesafedeki Vintgar vadisiydi (kanyonu da diyebiliriz sanırım). Vadiye girişte 2 otopark bulunuyor. Biz, girişe yakın olan dolu olduğu için daha yukarıdakine park ettik arabayı, herhangi bir ücret ödemedik, ancak vadiye giriş kişi başı 5€.

Vadinin iki ucu arasındaki mesafe sanırım yaklaşık 2km, ancak biz fotoğraf çeke çeke ve yavaş yavaş yaklaşık 45 dakikada yürüdük bir ucundan bir ucuna, dönüşle birlikte gezimiz 2 saat sürdü diyebiliriz. Her iki uçta da birer tuvalet ve küçük bir bakkal bulunuyor dondurma/su gibi şeyler almanız için. Ayrıca iki uçtan da giriş var sanırım ama bizim girdiğimiz taraf göle yakın olan taraftı. Koordinatları da şöyle: 46°23'36.0"N 14°05'07.3"E

Vadiyi ziyaret ettiğimizde günlerden pazardı. Dönüşe geçtiğimiz sırada bir grup gencin konser verdiğini, sonrasında da vadiye gelen bir peder vasıtasıyla pazar ayinine başlandığını gördük. Hep böyle mi oluyor bilemiyoruz tabii ama ilk kez vadide ayin gördüm :)
Yol rahat yürünüyor, fazla merdiven yok genellikle düz ve öyle korkutucu bir hali yok. Bazı kanyonlar gerçekten korkutucu olabiliyor :) Bled Gölü’ne kadar gelmişken ziyaret edin derim.

Kısacası Slovenya gezimizin ikinci gününü de böyle geçirdik. Trieste’yegeçmeden önce akşam yemeği için, yine Slovenya’nın bir kasabası olan Piran’da durduk. Bir sonraki yazımda da Piran’ı anlatacağım.