23 Mayıs 2016 Pazartesi


Geçtiğimiz günlerde bir değişiklik yapıp Sihirli Flüt Operası’nı izlemeye gittik.

Eğer sizin de aklınızdan “Helsinki’de operaya gitmek istiyorum ama Fincem de yok, çok sıkılır mıyım?” geçiyorsa, hiç merak etmeyin, oyunun tamamı Fince olmasına rağmen İngilizce ve İsveççe altyazı var (ya da üst yazı mı demeliyim, sağ üst köşede idi İngilizce).

Tabii ki yine de biletinizi ayırtmadan önce operanın sitesinden kontrol etmenizde yarar var altyazı olup olmadığını.

Operanın içine gelince…

Dıştan bakınca pek de şık gözükmeyen opera binasının içini beklediğimden daha güzeldi. Özellikle arka, üst bekleme salonu kısmındaki camekândan göleti izlemek çok hoştu.


Öte yandan bildiğiniz üzere Helsinki’dehangi konser/tiyatro vb. etkinliğine giderseniz gidin ceketinizi vestiyere bırakmanız gerekiyor. Şimdiye kadar sadece opera binasında bunun ücretsiz olduğunu gördüm. Örneğin Kulttuuritalo ve The Circus’da gittiğimiz konserlerde vestiyer ücreti olarak 2,5 ya da 3€ ödemiştik ceket başına. Eğer vestiyere ceketi bırakmadan içeri geçmeye çalışırsanız uyarılacaksınız, normal bir durum.

Operaya geri dönmek gerekirse, Sihirli Flüt gayet güzeldi. Oyunu çeşitli animasyonlarla sahneye koyduklarından sıkılmadık. Yanlış anlamadıysam Berlin Filarmoni Orkestrası'nın şefi yönetiyordu orkestrayı. Oyun sırasında fotoğraf ve video çekmek yasaktı, o yüzden internetten bulduğum tanıtım videosunu paylaşıyorum sizlerle aşağıda.


Opera hakkında dikkat etmeniz gereken tek şey yer düzeni.


Ben internetten satın alırken fark edememiştim ancak oturduğumuz koltuklar pek rahat değildi. En üst balkon kısmındaydık, sağda. Tek kişilik koltuklarda otobüste oturur gibi oturuluyordu, oysa sahne sol aşağıda kalıyor. Açıkçası kafamı sola çevrili tutmaktan boynum ağrımıştı oyun sonunda. 

Sahneye bakış açımızı ve önümüzde ne kadar insan olduğunu göstermek açısından şöyle yarım bir fotoğraf çektim.
Bizim sağ, yukarımızda oturan başka birileri daha vardı, ya da daha önümüzde oturanlar, onlar nasıl sahneyi gördü bilemiyorum. Sahneyi gördülerse bile altyazıları görmedikleri kesindir.

Kısacası biletinizi bizden daha dikkatli seçmeye çalışın ;)

Şimdiden iyi eğlenceler!


0 yorum:

Yorum Gönder