14 Ekim 2014 Salı

Neuchâtel çok romantik bir yer olduğundan değil ama, bize hediye gelen Smartbox paketiyle bir gece iki günlük hoş bir haftasonu geçirmiş olduk. Hem eğlendik, hem rahatladık, hem de bol bol yürüdük.

Juralara bakan Neuchâtel Kantonu’nda pek çok yürüyüş parkuru var. Biz kısmi olarak 2 tanesini ziyaret ettik. Bunlar Creux-du-Van ve Areuse yolu idi. Areuse toplamda 7 saatlik bir yol, fakat biz 2 saatlik kısmını yaptık. Creux-du-Van ise 5,5 saatlik bir parkur, fakat onun da sadece en güzel noktasına arabayla gidip oradan vadiyi seyrettik ve geri döndük.

Çevrede pek çok yürüyüş yolu var dedim. Bunların hepsinin bulunduğu kataloğu bir sonraki yazımda bulabilirsiniz. Direkt broşürü (ki kendisi haritalı) taratıp koymayı düşünüyorum. Sanıyorum böylece herkes için yararlı olur ve dilediğiniz parkuru rahatça seçebilirsiniz :)
Gelelim bizim gezimize. Evdeki su kaçağı sağ olsun cumartesi sabah erken yola çıkma hayallerimiz biraz yalan oldu. Sanıyorum Cenevre’den yola koyulduğumuzda saat 11 civarıydı. Cenevre - Neuchâtel arası arabayla yaklaşık 1,5 saat sürüyor. Yani Cenevre’den günübirlik de gidilip gelinebilecek bir yol. Trenle de 2 - 2,5 saat olması lazım maksimum.

*Neuchâtelle ilgili daha önce kaleme aldığım yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

Gideceğimiz otel saat 15’den önce giriş kabul etmediği için öncelikle 2 saatlik Areuse parkurunu ziyaret etmeye karar verdik. Bunun için arabamızı Boudry’e park ettik (dilerseniz Bôle de park edebiliyormuşsunuz. Hatta bence öyle yapsanız daha iyi oradan direkt tren var parkurun başlangıç noktasına). Tabii biz Bôle’den direkt tren olduğunu anlamadığımızdan Boudry’de arabamızı gara park edip tren beklemeye başladık. Varış noktanız Champ-du-Moulin olacak. Bunun için Boudry’den Neuchâtel’e giden trene binip Auvernier’de inmeniz ve diğer yöne giden trene binmeniz gerekiyor. Yalnız tren saatlerini gösteren tabloda ne Auvernier ne de Champ-du-Moulin’in ismi var. O yüzden ilk tren Neuchâtel yönü olacak, ikinci tren ise sanırım Bôle yönü idi. Ben de unuttum. Zaten üzerinde de Champ-du-Moulin’e gider yazmadığı için binmeye çekindiğimiz treninin hakikaten bizim tren olduğunu anladığımızda iş işten geçmişti. Bir sonraki tren de bir saat sonra olduğu için, 1 saat Auvernier’de mahsur kaldık. Siz siz olun CFF’in sitesinden saatleri kontrol edin, yoksa beklemek pek de eğlenceli değil.

Neyse sonunda trene bindiğimizde deli gibi yağmur yağmaya başlamıştı. Nitekim parkura vardığımızda saat 15 olmuştu ve yağmur da devam ediyordu. Ancak manzara o kadar güzeldi ve biz o kadar beklemiştik ki yürümeye karar verdik. Zaten bir süre sonra hem yağmur dindi, hem de yolda pek çok çocuklu aileye ve yürüyüş gruplarına rastladık. Ama genel olarak etraf sessiz ve kimse yok.

Fotoğrafta da görüldüğü üzere hava pek iç açıcı değildi
Dere bile yapraklarla boyanmıştı
Sonbaharın renkleri etrafı adeta boyamıştı

Sonbaharın renkleri bir başka oluyor. Gerçekten de harika bir yürüyüş yolu olmuş bu renklerle.

Elektrik santrali binalarından biri.

"Ne güzel hayırseverin biri çeşme yaptırmış" dedim, ancak gelin görün ki yaptıran Neuchâtel Bankası. Neyse buna da şükür dağın başında :)
Evet, çöplerinizi götürmeyi unutmayınız, yoksa bir canavar gelip sizi yiyebilir.

7.2 kilometrelik, normalde 2 saat sürmesi gereken yolu biz fotoğraf çeke çeke, dura kalka manzaraya doya doya 3 saatte tamamladık. Arabamıza vardığımızda saat 18 olmuştu. Artık herhalde otel bizi unutmuştur, zaten paket programla gidiyoruz diye düşünerek Chaumont’da bulunan otelimizin yolunu tuttuk.

Yaklaşık 20 dakika sonra otele varmıştık.

Otelin biraz tuzlu olduğunu düşünerek kalmanız tavsiyesinde direkt olarak bulunmuyorum. Ancak tercih meselesi tabii. Dilerseniz sadece restoranına da gelebiliyorsunuz. İsmi Petit Hôtel de Chaumont. Hemen Neuchâtel şehir merkezinin üzerindeki tepede bulunuyor ve dilerseniz funikülerle de ulaşabiliyorsunuz. Chaumont 1171 metrede bulunuyor ve en azından Neuchâtel merkezin en yüksek noktası. Çevresinde yürüyüş ve bisiklet parkuru, çocuk oyun alanları, manzara kulesi ve biniş okulu (atlar) bulunuyor.

Otele dıştan bakış
Odamız oldukça genişti
Banyoda iki lavabo olması pek de kötü değil :p
Hemen otelin yanında bulunan funiküler
 Otel çalışanları genel olarak oldukça naziklerdi. Odamıza çıktığımızda küçük bir ‘hoşgeldiniz’ sürpriziyle bile karşılaştık.

Günün kalan kısmını odada dinlenip manzaranın keyfini çıkartarak geçirdik.
Odanın balkonu da pek genişti
Bu da balkondan manzara. Hemen aşağıda Neuchâtel ve Neuchâtel Gölü kalıyor
Ertesi gün ilk iş kahvaltımızı yaptık, ardından da hazırlanmaya başladık. Biz hazırlanıp çıkana kadar saat 11 olmuştu bile.

İlk durağımız Neuchâtel şehir merkezi oldu. Ne yazık ki arabayı park edecek doğru düzgün ve yakın bir yer bulamadığımız için Şato ve Kilise gibi şehrin önemli noktalarını es geçtik (Ben bir önceki ziyaretimde, 4 yıl evvel gezmiştim aslında. Çok güzel binalar olsa da gezilmemesi büyük kayıp gelmedi bana). Arabayı göl kenarındaki bir park alanına bıraktıktan sonra ufak bir tur attık.

Göl kenarındaki balıkçı kulübeleri görülmeye değer
Tabii ki devasa bankı da unutmamalı :) (Poz bile verdim büyüklüğünü gösterebilmek açısından :) )
İkinci durağımız Creux-du-Van oldu. En iyi manzara noktası için arabayla Le Soliat’a çıktık. Yalnız arabasız Le Soliat’a nasıl gelebilirsiniz bilmiyorum. En yakın tren istasyonundan en az 2,5 saat yürüme mesafesinde olması lazım ve merkezden otobüs kalktığını da sanmıyorum. Ancak bir kere çıktınız mı manzara enfes :)

Dumanlı dağlar, vadiler

Moda galiba bu yurtlar
Üçüncü ve son durağımız ise Couvet ve Travers arasında bulunan Asfaltit Madenleri oldu. 1830 yılında aktif olarak çalışmaya başlayan bu maden İngilizler tarafından işletiliyormuş ve 1986 yılında sanıyorum petrol yataklarının yaygınlaşması ile kapanmış.

Her ne kadar rehberimiz pek sempatik bir tip olmasa da 1,5 - 2 saatlik tur sırasında sıkılmak pek mümkün değil. Madenlerin içinde dolaşmak oldukça ilginç bir deneyimdi. Bu noktada biraz klastrafobik bir insan olarak diyebilirim ki herhangi bir sorun yaşamadım. Yollar oldukça büyüktü ve havalandırma da yeterliydi, hatta üşüyorsunuz, kalın ceket vs. almayı unutmayın yanınıza. :)

Juralardayız tabii bi' dinozor lazım :)
Madenin girişi
Tüneller

Yer yer merdivenlerden inip çıkıyorsunuz. Büyük bir mağara olarak düşebiliriz.
Gezinin sonuna doğru kullanılan eşyaların sergilendiği duvarlar. Hâlâ madendeyiz.

İçeri ancak turla girilebiliyor ve tur da sadece günde iki kez yapılıyor. Sabah 11:30 ve öğleden sonra 14:30. Tabii yine sitesinden kontrol etmeyi unutmayın. Bizim girdiğimiz tur iki dilliydi, Fransızca ve Almanca anlattı her şeyi rehber. Sitelerinde İngilizce ve İtalyanca da yazıyor, bilmiyorum nasıl işliyor. Gitmeden önce saatleri internet sitesinden tekrar kontrol etmeniz yararlı olabilir. Giriş ücretleri : 16chf yetişkin, 12,5chf indirimli. DİKKAT : Kasım - Nisan arası madenin kapalı olması lazım.

Bir de gezinin sonunda ikişer fotoğrafınız çekiyor madenin içerisinde. Almak isterseniz tanesi 6chf.

Madenlerden sonra bir de Boveresse’de Absinthe yapılan fabrikaları gezelim dedik, ancak saat 17’de kapanıyorlar. Bizim tur bittiğinde zaten saat 16:30’du. Boveresse’e gittik ancak fabrikaları gezemedik.

Doğru düzgün çekemediğim absinthe dükkanı

Kısacası yorucu ; ama hoş bir haftasonu geçirmiş olduk. Aşağıya parkurumuzu belirlemek için oluşturduğum google haritasını ekliyorum. Belki sizin de işinize yarar. Sadece C ve F noktalarından bahsetmedim çünkü oraları gezmedik. Ancak hoş yerler olmalı. C’de ufak sayılabilecek bir göl var, Taillères Gölü, F ise İsviçre’nin Sibiryası olarak geçiyor, La Brévine kasabası oldukça soğukmuş. :)

Şimdiden iyi eğlenceler :)