26 Kasım 2012 Pazartesi


Örgü örmek, evdeki fazlalıkları bir şekilde geri dönüştürmek hep hoşuma gitmiştir. Ama örgü işinde şimdiye kadar bir kaç atkı ve yelek denemesinden ileri gitmemiştim. Aynı şekilde dikiş işini de orası burası sökülen, düğmesi düşen kıyafetleri düzeltmekten başka pek kullanmamıştım.  Ama Cenevre'ye geldikten sonra işler değişti. Hem ekonomi yapmak adına, hem de elde kalanları, fazlalıkları değerlendirmek adına yaratıcı fikirler geliştirmeye başlıyor insan.

İlk fikir bir kaç top yün alıp, ufak bir battaniye yapmaktı. Biraz uzun sürdü, pek simetrik falan olmadı ama kullanışlı oldu. Artık film izlerden bacaklarım üşümüyor (nedense sadece birşeyler izlerken üşür o bacaklar. Mesela bilgisayar kullanılırken de aynı pozisyondayız, ama aynı tepki olmuyor).




Üzerine ufak kalpler bile diktim. Bir de tığ işi bilseydim daha güzel dekore edebilirdim belki. Artık ilerde öğrenirsem...


İkinci fikir yıpranmış kotların kullanılamayacak hale gelmesinden doğdu. Yapılabilecek pek çok şey vardı aslında, ama ben beyaz olduğu için sürekli kirlenen yastıklara kılıf yaparak değerlendirmek istedim.



Fakat ilk yastık kılıfında biraz bonkör davranınca ikincisine pek kot kumaşı kalmadı. Ben de mecbur elimde olan başka bir kumaşla birleştirip farklı bir tasarım yapmaya çalıştım.



Geriye kalan kot ceplerini de değerlendirdim.



Diğer cebi de en kısa zamanda değerlendirmeyi planlıyorum. Örneğin hafif mutfak araç gereçlerinin konulacağı pratik bir cep haline getirebilirim diye umuyorum. Göreceğiz.

Tüm bu dikiş/örgü işlerinin yanında başka değerlendirmeler de yapmıyor değilim. Örneğin sehpa ihtiyacını elektrik süpürgesinin boş kutusuyla karşılamak (üzerine güzel, uzun bir örtü örtünce gerçek sehpadan farkı kalmadı), kırılan duvar saatini fotoğraf çerçevesi olarak kullanmak, duvarları delmemek için türlü ipler ve bantlarla duvara asılan fotoğraf ve panolar vs.

Özellikle bu geri dönüşüm işini size de tavsiye ederim, hem hayal gücünüzü zorluyorsunuz, hem de gayet kullanışlı şeyleri ucuz (hatta bedava) yoldan elde ediyorsunuz :)


0 yorum:

Yorum Gönder