23 Ocak 2013 Çarşamba



Yaklaşık 1,5 ay kadar önce 'Boş zamanları ve yıpranmış elbiseleri değerlendirmek için: Örgü & Dikiş' başlıklı bir yazı paylaşmıştım. Orada da bahsettiğim üzere elimde bir adet kot pantolon cebi kalmıştı. Ne yapsam ne etsem diye düşünürken mutfak için çok şık bir askı olacağı kanaatini getirdim ve kolları sıvadım. Sonuç olarak da aşağıdaki gibi bir şey ortaya çıkardım. Açıkçası ben yaratırken çok eğlendim. Eğer nasıl yaptığımı merak ediyorsanız yazının devamına buyrabilirsiniz :)







Öncelikle, cebin kenarlarını güzelce diktikten sonra duvara direkt asmadan nasıl kullanabilirim diye düşünmeye başladım. Sağlam ve gergin durmasını istediğim için çerçeve yapmaya karar verdim. Fakat elimde tahta yoktu. Buralarda tahta aramaya kalksam kesin normal çerçeve parasına çıkacağımdan kendi kendime yapmak için evde arayışa başladım. İşte bu arayış sırasında fark ettim mandalina kasasını. Bir heves mandalinaları başka bir kaba aldım ve başladım kasayı parçalara bölmeye.


Tabii ki kutuyu ayrıştırmaya başlayana kadar her çıtanın en az 4 tane demirle birbirine tutturulmuş olduğundan bir haberdim. Biraz zorlansam da sonunda kutuyu parçalara böldüm.




Bir sonraki işlem hangi parçalardan çerçeveyi oluşturacağım üzerineydi.

Elime bir adet kısa, bir adet de uzun kenar aldım ve bir maket bıçağı yardımıyla bu parçaları ikiye kestim. Sonra da japon yapıştırıcısı ile birbirine yapıştırdım (kısa kenarlar uzun kenarların üzerine gelecek şekilde).

Peki kot pantolonu bu tahta parçalarına nasıl yapıştıracaktım? Birden gözüm mantar panom üzerindeki raptiyelere kaydı ve kumaşı raptiyelemeye karar verdim.


Ancak biraz yavan gözüktü gözüme böyle. Boyamaya karar verdim, fakat elimde boya yoktu. Ertesi gün ilk iş gidip en ucuzundan bir guaj boya satın aldım kendime ve mavinin iki tonuna boyadım tahtaları. Guaj boyayı karıştırmak için elimde palet olmadığı için evdeki çikolata kutularından birinin kapağını kullandım. Resim fırçam da yoktu, o sorunu da kullanmadığım makyaj fırçalarından birini değerlendirerek çözdüm.


En başta bu asacağı oluştururken aklımda olmamasına rağmen sonrasında raptiyeleri de değerlendirebileceğimi gördüm. Raptiyeleri biraz düzenledim ve çerçeveyi duvara asmak için çift taraflı bantlardan yardım aldım.


Sonunda da alttaki fotoğrafı elde etmiş oldum :)

Kolay gelsin. 



0 yorum:

Yorum Gönder