30 Ekim 2019 Çarşamba

innsbruck, salzburg, avusturya, gezi, seyahat, viyana, bratislava, graz

Avusturya gezimize, günübirliğine komşu Slovakya’nın başkenti Bratislava’ya geçerek devam edeceğiz. İlk yazımda da belirttiğim üzere gezimizi şehirlere göre farklı başlıklar altında topluyorum. Diğer yazılara ulaşmak için aşağıdaki bağlantılara tıklamanız yeterli. Yazılar yayınlandıkça bağlantılar açılacak.

5,5 Milyon nüfuslu Slovakya’nın başkenti Bratislava, oldukça şirin ve küçük bir şehir. Tuna Nehri’ne kıyısı olan şehri bir günde rahatlıkla gezebileceğinizi düşünüyorum.
Bizim gibi Viyana’dan trenle gelecekler için gidiş dönüş tren bileti 18€ idi. Bratislava’da iki tane tren istasyonu var, ikisine de aynı biletle gidilebiliyor, elbette tren saatleri farklı. Biz gidişte güneydeki Petržalka tren istasyonuna gittik. Oradan da otobüsle şehir merkezine vardık. Dönüşte ise tramvayla ulaştığımız Bratislava Hl.St. İstasyonundan Viyana’ya geri döndük. Viyana’dan trene Hauptbahnhof’dan (merkez istasyondan) bineceksiniz. Bilet gişesinde çok kuyruk olduğu için makinelerden kendimiz bilet almaya karar verdik. “Neyi seçmemiz gerekiyor acaba?” diye aval aval ekrana baktığımız 5 saniyede yanımızda bir görevli bitti, Bratislava bileti şu, kaç kişisiniz, gidiş dönüş mü, tamam falan deyip 1 dakikada bilet işini halletti. Biletin üzerinde saat yazmıyor, aldığınız gün için istediğiniz saatte kullanabiliyorsunuz; normalde binerken işaretlemeniz lazım ama biletler makineler için çok büyüktü, biz bir şey işaretletemedik, görevlilerin de pek umurunda değil gibiydi, kontrole de denk gelmedik.

Gidişimizi de dönüşümüzü de Avusturya trenleri ÖBB ile yaptık. Açıkçası biraz hayalkırıklığı oldu trenler. Eski, bakımsız ve kirliydiler. Tren yolculuğu yaklaşık 1 – 1,5 saat sürüyor.

Bratislava’ya vardığımızda hava oldukça sıcaktı. Çocukla gittiğimiz için trene erkenden binememiştik ve öğlene kalmıştık. O yüzden ilk yaptığımız şey kendimize yiyecek bir şeyler bulmak oldu.

Normalde yaptığımız bir şey olmamasına rağmen turist bürosundan aldığımız lokanta kitapçıkları doğrultusunda bir yer seçmeye karar verdik, çünkü telefondaki internet bağlantımız çalışmadı. Sonuç olarak Zylinder Cafe – Restaurant diye bir yere girdik. Açıkçası bizi tatmin etti. Fiyatını pahalı gösteriyor Google’da (şimdi gördüm) ama bize makul geldi fiyatlar. Hem tatmak istediğimiz yerel lezzetlere de ulaştık. Biri Bryndzové Halušky idi, diğeri de mantı kıvamında başka bir yemek (şöyle bir adı olabilir Bryndzové Pirohy). İlki için koyun peyniri soslu patates topçukları diyebiliriz. Bu yemeklerin yanına da Kofola adını verdikleri, görünüş itibariyle kolaya benzeyen ama daha az şeker ve kafein içerdiğini söylenen içeceği sipariş ettik. Kofola bana pek bir şey ifade etmedi ama yemekler güzeldi.

Bryndzové Halušky
Bryndzové Pirohy
Kofola
innsbruck, salzburg, avusturya, gezi, seyahat, viyana, bratislava, graz
Bu tatlının yerel adını not etmeyi unutmuşum, ama "aa çikolatalı ay çöreği yahu bu," diyerek satın aldık biz. Meğer bizimkinin içinde çikolata değil haşhaş tohumu varmış :D  Kendini tattırıyor ama bir yerden sonra haşhaştan bıkıyorsunuz, o yüzden denemek isterseniz bir tane alıp paylaşın derim. Bu arada cevizli vs türleri de var galiba, ama bizim lokantada bir tek bu kalmıştı.

Gelelim şehirde gördüğümüz yerlere. Açıkçası hiçbirine giremedik, hem sabah erken gelemediğimiz hem de hava çok sıcak olduğu için. Gölge yer yok denecek kadar azdı. O yüzden Mavi Kilise de denilen Kostol svätej Alžbety kilisesini ziyaret edemedik. Aslında merkezde ama o an nasıl sıcak geldiyse yürümeye üşenmiştik.

Şehir kalesini uzaktan gördük ama otobüs ve tramvayda olduğumuz için fotoğraflayamadım. Eski belediye binası, ulusal opera binası, Michalská geçidi ve İngilizce “man at work” olarak da bilinen Cumil heykeli gördüğümüz noktalar arasında. Ayrıca tramvayla geçerken Radyo binasına da denk geldik.

innsbruck, salzburg, avusturya, gezi, seyahat, viyana, bratislava, graz
Eski belediye binasının önü ve arkasından kareler

Opera binası:

Michalská Geçidi:

Cumil Heykeli:
innsbruck, salzburg, avusturya, gezi, seyahat, viyana, bratislava, grazinnsbruck, salzburg, avusturya, gezi, seyahat, viyana, bratislava, grazinnsbruck, salzburg, avusturya, gezi, seyahat, viyana, bratislava, graz

Radyo binası

Elbette Tuna Nehri’nin de yanına indik ama oturacak bir yer olmadığından kısaca fotoğrafını çekip gölgeye kaçtık.

İlgilenenler için Slavin Anıtı, Doğa Bilimleri Müzesi (giriş: 4€) ve Şehir Tarihi Müzesi (giriş: 5€) gezilebilecek başka yerler.

Son olarak şehir içi ulaşım için bir bilgi paylaşayım. Biletinizi otobüse/tramvaya binmeden önce duraklardaki makinelerden satın alıyorsunuz. Süreye göre bilet seçiliyor. Örneğin 15 dakikalık yolculuk edecekseniz 0,70€, 30 dakikalık yolculuk edecekseniz 0,90€ gibi. Ardından otobüsünüze/tramvayınıza bindikten sonra içerideki makineleri kullanarak biletinizi geçerli kılmanız gerekiyor. Biz sorun yaşamamak adına her seferinde otuz dakikalık bilet aldık. Fazla fazla yetti gibi. Bir de anladığım kadarıyla genel yolculuk süresine bakıyor biletin süresi. Yani “ay trafik sıkışmış şimdi yolu 10 yerine 20 dakikada alacağız, benim de bilet yanacak,” diye düşünmenize gerek yok. Duraklardaki tarifenin en sol sütununda duraklar arasındaki süreler yazıyormuş. Bilet makineleri sadece bozukluk ve temassız kredi kartı kabul ediyor aklınızda bulunsun. Bratislava’da bir günden fazla kalacaksanız turistler için ulaşım kartı fiyatları da şöyleymiş: 1 gün (3,5€), 3 gün (8€) ve 7 gün (11,4€).

Şehirden başka karelerle yazımı bitiriyorum. Şimdiden iyi gezmeler!

Dóm sv. Martina

Kostol svätého Jána z Mathy
Hlavné námestie (meydanın adı)
innsbruck, salzburg, avusturya, gezi, seyahat, viyana, bratislava, graz
Hemen her yerde bu nemlendiricilerden vardı :)
Monumentálne súsošie štúrovcov
Bu yazıyı gördüğümde ilk düşündüğüm "Aaa Mozart Bratislava'da da yaşamış," oldu. Ama işin aslı farklıymış. Binanın adı Palffy Sarayı ve Mozart, 1762 yılında, 6 yaşındayken burada bir konser verdiği için bu plaket yerleştirilmiş.