24 Haziran 2019 Pazartesi

Photo by Wisegie (flickr)

Herkese merhabalar,

Uzun zaman sonra (bana yazdığınız sorulara verdiğim yanıtları saymazsak :) ) İtalyan vatandaşlığı hakkında tekrar bir yazı kaleme alıyorum. Ancak hemen sevinmeyin, hâlâ vatandaşlığı alamadım. Bu yazıyı da biraz o yüzden yazıyorum.

GÜNCELLEME ( Ekim 2020): Merhabalar, sonunda bu macera da bir sona ulaştı. "İtalyan Vatandaşlığına Başvuruda Mutlu Son" adlı yazıma tıklayarak işlerin nasıl sonlandığını okuyabilirsiniz. Herkese teşekkürler!

GÜNCELLEME ( Haziran 2020): Merhabalar, dört yıl sonra İtalyan vatandaşlığına başvuru  sürecimle ilgili bir takım gelişmeler yaşandı, "İtalyan Vatandaşlığına Başvuruda Sona Doğru…" başlıklı yazıma giderek bu gelişmeleri öğrenebilirsiniz.

Önemli not: Bu yazıda yazılanlar genel olarak sadece evlilik vasıtasıyla İtalyan vatandaşlığına başvuranları kapsamaktadır. Konuyla ilgili diğer yazılarım ve sorulan pek çok soruya, paylaşılan pek çok yoruma şu başlıklardan ulaşabilirsiniz.


Çok fazla soran oluyor. Vatandaşlık başvurumu yaptığımdan beri 3 yılı aşkın bir süre geçti. Bu süreçte ben oturduğum ülkeyi değiştirdim, sağ olsun İtalyan hükümeti de boş durmamış, onlar da başvuru sistemini/sürecini değiştirmişler. Bir de üşenmeyip bu süreci geriye işletmişler. Normalde başvurunuzu yaptıktan sonra size 2 yıl içerisinde bir yanıt verip vatandaşlık başvurunuzu sonuçlandırmaları gerekiyordu, ancak Aralık 2018 gibi yapılan değişikliklerle bu süreyi 2 yıldan 4 yıla çıkartmışlar. Benim için bahsi geçen 2 yıllık yanıt süresi 2018 ilkbaharında dolmuştu, ancak herhangi bir sonuç alamamıştım. Üstüne üstlük sistemde hiçbir ilerleme de olmuyordu.


Daha ayrıntılı bir araştırma yapmaya, pek çok yere telefon etmeye başladık, bir sonuç alamadık. Önce başvurumun sonuçlandığını, ancak bir yerlerde kaybolmuş olabileceğini söylediler. Sonra birden bire sisteme yeni girişler olmaya başladı, ancak bir iki seferden sonra o yeni girişlerin de devamı gelmedi. Bu arada bahsettiğim üzere yasa değişti ve yanıt süreleri 2 yıldan 4 yıla çıkartıldı. Normalde benim gibi Aralık 2018’den önce başvuru yapanların (ve hatta kendilerine yanıt verme süresi dolanların) bu değişiklikten etkilenmemesi gerekirdi, ancak ne hikmetse İtalya’da yasalar geriye doğru da işliyor olsa gerek yanıt süresi 4 yıla çıktı.

Bu arada kısa bir parantez açayım. Bir yerlerde “artık bir süre İtalya’da ikamet etmeden, evlilik yoluyla bile olsa İtalyan vatandaşlığına başvurulamayacağını” okumuştum. Aklınızda bulunsun. Bu konuda daha bilgili olan birileri varsa aşağıya yorum olarak düşmeleri halinde yorumlarını buraya aktaracağım.

Avukata gidip gitmediğimi merak edenler olabilir. Öncelikle başka ülkeye taşındığım için oturum izniyle ilgili bir takım problemlerim oldu. Vatandaşlık konusunu danıştığım İtalya’daki avukatlar önce oturum izni işini halletmemi, yoksa başvuru yapamayacağımı falan söylediler (Türkiye’de otursam başvuru yapamıyor muydum yani anlamadım…), sonra herhangi bir dava açmanın işi çok daha uzatacağını ve masraflı olacağını, ancak bir ihtarname çekebileceklerini söylediler. Şimdi işin o kısmını anlamaya çalışıyorum ama avukatlar da bilmece gibi konuştuğu için pek bir şey çözemedim.

Bilmece gibi demişken… İşte bu yazıyı kaleme alma sebebime geldik. Vatandaşlık başvuru sisteminde, başvurunuzun durumunu belirten kısmında yazan ucu açık, yuvarlak cümlelerin anlamını çözebilen var mı aranızda? Pek sanmıyorum. Sonunda benim gibi düşünen birileri olup olmadığını görmek için internette araştırma yaptım ve ta taaa, aslında o bilmece gibi cümlelerin her biri tamamladığınız bir adımı ifade ediyormuş. Kısacası, vatandaşlığa ne kadar yakın (ya da uzak) olduğunuzu aslında anlayabilirsiniz.

Bulduğum bilgileri sizin için kısaca derledim, zaten fazla bir açıklama da yoktu bulduğum internet sitesinde. Ancak belki birilerinin işine yarar diye buradan da paylaşmak istedim.

Efenim, vatandaşlık başvurunuzun 7 aşaması varmış. Mantıken başvuru durumuzda yazan cümlelere göre hangi aşamada olduğunuzu görebiliyorsunuz.


1)L’istruttoria è stata avviata. Si è in attesa dei pareri necessari alla definizione della pratica / Gli accertamenti di competenza dell’Ufficio periferico sono avviati: Bu aşamadan sonra isteğiniz 30 gün içerisinde sisteme işlenir. Gerekli kontroller yapılır.
2)L’istruttoria è in corso di completamento / l`istruttoria non è ancora completa, si è in attesa di acquisire tutti i pareri necessari: Questura ve diğer yetkili organların raporlarını henüz açıklamadığını anlamak gerekmekte.
3)L’istruttoria si è completata, l’Ufficio Centrale Cittadinanza sta procedendo alla valutazione complessiva degli elementi informativi / L’istruttoria è in fase di valutazione finale / E’ avviata l’istruttoria degli uffici centrale: Bu ifade, ön soruşturmanın tamamlandığını ve başvurunun Bakanlık'ta değerlendirildiğini göstermektedir.
4)Sono stati acquisiti i pareri –la pratica è in fase di valutazione finale: Vatandaşlığa kabul kararının hazırlanmakta olduğunu gösteriyor.
5)Sono stati acquisiti i pareri necessari Il decreto di concessione è agli organi competenti per la firma
6)L’istruttoria si è conclusa favorevolmente; è in corso di trasmissione il provvedimento di concessione alla Prefettura che ne curerà la notifica. Se risiede all’estero, il decreto sarà inviato all’Autorità Consolare

Ve son olarak:

7)Il decreto di concessione è stato firmato; Inoltre la contatterà la Prefettura per la notifica del provvedimento e dopo la notifica dovrà recarsi presso il Comune di residenza per il giuramento. Se risiede all’estero la contatterà Autorità consolare competente

Ben galiba 3 numarada takılıp kaldım :D Şimdi araya yaz giriyor, birkaç ay daha ilerleme olacağını sanmıyorum. Olur da vatandaşlığı alırsam sizlere buradan müjdeleyeceğim umarım.

Herkese kolaylıklar, çabuk alınan vatandaşlıklar diliyorum :)

2 yorum:

  1. Ipek hanimcigim merhaba, ben bu asamalari goremiyorum. 1.4.2017 basvurum sistem degismis ve ne durumdayim hic bilmiyorum. Bu yeni sisteme nasil adepte olmam gerekli? Londra konsolosluguna birkac kere mail gonderdim cevap vermiyorlar. Tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Ben başvurumu 2016 yılında yapmıştım. Aralık 2018'de sistemi biraz değiştirdiler ancak aynı yerden giriş yapabiliyorum. Siz yapamıyordunuz sanırım. Şuraya tıklarsanız adrese yönlendirileceksiniz: Ministero dell'Interno Buraya girdikten sonra size solda iki giriş seçeneği sunuluyor. Biri SPID ile giriş, diğeri de eski parolanızla giriş. Eski parola kısmını seçip kayıt olduğunuz mail adresinizi ve buna uygun olarak seçtiğiniz şifrenizi kullanarak giriş yapabiliyor olmanız lazım.

      Eğer hala giriş yapamıyorsanız şifrenizi sıfırlatmayı ya da help deskle iletişime geçmeyi deneyebilirsiniz. Şifreden kaynaklı bir sorun varsa şifreyi sıfırlayınca sorun çözülecektir. Mail adresinizle ilgili bir sorun varsa o zaman da Help Desk yardımcı olabilir sanıyorum.

      Bir kere sisteme giriş yaptıktan sonra soldaki menüden "cittadinanza"yi sonra da "visualizza stato della domanda" yi seçmeniz gerekiyor. Sizinle iletişime geçilip geçilmediğini görmek için "comunicazioni" kısmını da kontrol etmeyi unutmayım.

      Umarım bu sefer link çalışır ve giriş yapabilirsiniz :) Kolaylıklar diliyorum.

      Sil