27 Ekim 2009 Salı


ARÇ Nedir?


ARÇ (Afette Rehber Çevirmenlik), bir afet durumunda Türkiye'ye gelecek yabancı arama kurtarma ekiplerine ve diğer yardım kuruluşlarına çeviri hizmeti vermek üzere kurulmuş
gönüllü bir organizasyondur. 17 Ağustos ve 12 Kasım depremleri sonucunda yaşanan üzücü deneyimlerin ardından birçok çevirmen, yabancı ekipler, yerel yetkililer ve insanlar arasında gereken acil iletişimi sağlamak için böyle bir yapıya ihtiyaç olduğunu hissetti. ARÇ, Çeviri Derneği'nin çatısı altında çalışmalarını yürütüyor.


ARÇ nasıl çalışır?


ARÇ üyeleri büyük bir depremde ya da Türkiye'ye yabancı yardım ekiplerinin gelmesini gerektirecek başka tür bir afet durumunda harekete geçer. Gönüllüler kriz merkezlerine ya da yabancı ekipleri karşılamak ve yardımcı olmak üzere havaalanlarına gider. İstanbul Valiliği ile imzalanan protokol ile ARÇ organizasyonu ve üyeleri resmi afet yönetim sistemi içinde görev alıyor.


ARÇ üyeleri ne tür bir eğitim alıyor?


Gönüllülerin bir yabancı dili iyi bilmenin yanında bir afet durumunda işlerin nasıl yürüdüğü ya da yürümediği hakkında belli bir düzeyde bilgi sahibi olması beklenmektedir. Bu amaçla, arama kurtarma çalışmaları hakkında temel bilgi edinmelerini sağlayan 30 saatlik sivil savunma eğitimi alırlar. Ayrıca ilkyardım eğitimine ve afetten sonra yardım çalışmalarını daha iyi anlamalarını ve daha etkili çalışabilmelerini sağlayacak seminerlere katılırlar. Eğitim sırasında her bir ARÇ adayının kendi yabancı dilinde (daha çok İngilizce, Almanca ve Fransızca) terminoloji ve sözlü çeviri çalışması da yapılır. Son aşamada, ARÇ içinde ya da diğer arama kurtarma ve yardım kuruluşlarıyla birlikte yapılan senaryo çalışmaları ve tatbikatlarla ARÇ gönüllüleri gerçek koşulları kısmen de olsa yaşayarak göreve hazır hale gelirler.

Daha ayrıntılı bilgi için;

http://www.ceviridernegi.org/arc/

0 yorum:

Yorum Gönder