2 Aralık 2014 Salı

Kaynak
Hep point&click macera oyunları (ya da icon adventure) üzerine bir şeyler karalamak istiyordum. Ancak genel olarak blogun gidişatıyla çok alakalı olmadığından elimi sürmemiştim. Ama son okuduklarımdan sonra bir başlık açmadan edemedim.

Çoğu kişi için eskilerde kalmış bu tip bilgisayar oyunlarının pek bir kıymeti olmasa da, sanıyorum ki bu türün hayranları bir “point&click”, bir “Monkey Island”, bir “Maniac Mansion” deyince ne kadar heyecanlanıldığını biliyorlardır. Günümüzün 3D oyunları olsun, her türlü gerçekliğin yaratıldığı diğer interaktif oyunlar olsun, 80’lerden kalma bu piksel piksel oyunların yerine geçemedi benim için. Hep bi’ “Ah yeni bir Monkey Island çıksa da oynasak, ama 3D olmasın lütfen!” diye yakararak geçer günlerim.

Kaynak
Neyse ki bu yakarmalar bir yerlerde yankılanmış olacak ki, yeniden point&click oyunlar raflardaki yerini alacak gibi gözüküyor. Sağ olsun Monkey Island ve Maniac Mansion’ın yaratıcıları Ron Gilbert ve Gary Winnick yeni bir oyuna imza atmışlar : Thimbleweed Park. Oyunun ismi en az Guybrush Threepwood’un ismi kadar yaratıcı gözüküyor. Tanıtım videosu ise insanı heyecanlandırıyor.



Henüz 18 kasımda böyle bir projeleri olduğunu açıklayan ekip, oyunun 2016 haziranında yayınlanacağından bahsediyor. Kısacası daha 1,5 yıl içimiz içimizi yiyecek...

Oyun tamamen en basit point and click adventure tarzında düzenlenmiş. Yani aşağıdaki sabit ekran vasıtasıyla karakterlerinizi yönetiyorsunuz.

Kaynak
Oyunun çıkış sloganı ise: “An undiscovered LucasArts adventure game you've never played before” (Daha önce oynamadığınız, keşfedilmemiş bir LucasArts macera oyunu). Slogana uygun olarak bir adet fotoğraf bile paylaşılmış.

Kaynak
Son olarak yapımcılarının, oyunun konusu hakkında Twin Peaks, The X-Files ve True Detective gibi televizyon dizilerini andıran bir hikaye üzerine yoğunlaştığından bahsettiklerini söyleyebilirim.

Merak içinde bekliyoruz :)

Bu arada hazır icon adventure konusu açılmışken türün belli başlı örneklerine de bir göz atalım (kalanlarını şuradan görebilirsiniz diye düşünüyorum). Oynamadıklarımız varsa oynayalım, hatta oynadıklarımızı da tekrar oynayalım :)

Planet Mephius
  • Planet Mephius: Türün ilk örneklerinin başında geliyoruz. 1983 Japonya yapımı.
DejaVu
  • Deja Vu: a Nightmare Comes True: Macintosh’un macera oyunları serisi MacVenture için 1985 yapılan ilk oyun. DejaVu’nün ardından Uninvited(1986) ve Shadowgate (1987) de MacVenture oyunlarındaki yerlerini alıyor.
Maniac Mansion
  • Maniac Mansion: 1987 yılında LucasArts da point and click sektörüne atılıp hızlı bir başlangıç yapıyor. MM büyük bir hayran kitlesi topluyor.
Manhunter
  • Manhunter: New York : 1987’de Sierra Online da aynı tip oyunlara el atmaya karar veriyor.
Monkey Island
  • Monkey Island Serisi: 1990’da ise LucasArts Monkey Island serisine başlıyor. Böylelikle büyük bir kitle bu seriyle birlikte point and click oyunlara yöneliyor.
Day of the Tentacle (1993), Policenauts (1994) ve Clock Tower Serisi (1995-2002) ise benzer şekilde oluşturulmuş diğer oyunlar. 

Elbette Point and Click deyince Sam and Max Hit the Road (1993), Sanitarium (1998) , Grim Fandango (1998) ve The Longest Journey (1999)’den bahsetmeden geçmek olmaz. Bir de gönlümü çalan ama aynı alt türe girmeyen oyunlar var ki bunlar da Leisure Suit Larry (1987) ve The Last Express (1997)dir.

Son olarak Monkey Island hayranlarına sesleneyim. Eğer “Ah ne günlerdi ne güzel Monkey Island oynardım, deli gibi de Lego yapardım” diyenlerdenseniz, ikisini birleştiren (MI + Lego) şu projeye bir destek olun derim. Çıkarsa ilk işim gidip almak olacak. :D Şimdilik Monkey Island ile ilgili 4 proje var, hepsine ayrı ayrı destek olmak gerekiyor. Aşağıya koyuyorum bağlantıları. İyi desteklemeler ve oyunlar :D

Kaynak
LEGO Ideas (Ben en çok Scumm Bar ile Stan’s Shop’u beğendim. Bir de “three-headed-monkey” yapaydılar iyiydi :D ) :

0 yorum:

Yorum Gönder