15 Temmuz 2015 Çarşamba



Yeni bir ülkeye taşınırken en önemli sorunlardan biri anlaşma güçlüğü olabiliyor. Özellikle de yeni yerleştiğiniz ülkenin dili hakkında pek fikriniz yoksa.

Ben Fransızcayı bilerek geldiğim için büyük problem yaşamadım; ancak aldığım sorular üzerine bir yazı kaleme almaya karar verdim. Belki yardımım dokunan birileri olur :)

Hiç Fransızca bilmeyenler için
Öncelikle belirtmeliyim ki ne yazık ki Cenevre’de ücretsiz bir Fransızca kursu yok. Eğer üniversitede ya da başka bir kurumda çalışıyorsanız bazen şirket ders ücretinizi üstlenebiliyor.

Buna ek olarak üniversitenin açtığı dersler var ancak oldukça pahalıydı en son gördüğümde. Ecole-Club Migros’un dersleri oluyor ama anladığım kadarıyla 15 gün için 400-500 CHF fiyat biçiyorlar. Hem tuzlu, hem de 15 gün pek de yararlı olmayacaktır diye düşünüyorum.

Birkaç tanıdığım « College Voltaire » de ders aldıklarını çok ekonomik olduğunu söylemişlerdi. Şimdi internetten araştırdım, College Voltaire’in derslerine rastlayamadım, ancak hemen bu kolejin arkasında bulunan UPCGE diye bir kurs var. Oldukça ekonomik gözüküyor; ekim-haziran arası haftada bir gün 1,5 saat ders için 100 CHF isteniyor (50chf yıllık aidat + 50chf ders parası). Daha ekonomiğini bulabileceğinizi sanmıyorum. (Bu noktada College Voltaire’deki derslerle UPCGE’dekilerin aynı olduğunu teyit edebilecek birileri varsa yorumlarınızı bekliyorum :) ).

UPCGE’nin internet sitesine göre (bkz. adresi) verdikleri başka dil dersleri veya bilgisayar üzerine dersler var. Yanlış anlamadıysam ola ki Fransızca dışında başka bir kursa daha katılmak isterseniz sadece 50chf ek ücret ödüyorsunuz, çünkü 50chf olan yıllık aidat bir kereye mahsus ödeniyor, ama teyit etmek gerek tabii ki.

UPCGE’nin dersleri 5 Ekim 2015 – 11 Şubat 2016 (ilk dönem) ve 22 Şubat – 16 Haziran 2016 (ikinci dönem) arası gözüküyor. Kayıtlar 7, 8, 9 Eylül 2016 saat 8.30-19.00 arası alınıyormuş. Kayıt sırasında da ücreti ödüyorsunuz. Telefonla kayıt kabul etmiyorlarmış. Adresleri şöyle: Rue du Vuache 23. Tren garına yakın.

Buna ek olarak bir de şöyle bir sayfa var. Bilgilerin hepsini akıllıca bir şekilde Fransızca yazmışlar (Fransızca bilmeyenler için büyük kolaylık gerçekten). Bu belgedeki kursların hepsi Fransızcayla ilgili dersler veriyor ama hepsi başlangıç seviyesine hitap etmiyor gibi geldi bana. Kalın harflerle yazılan kurs isimlerini internetten aratırsanız kendi sayfalarında daha çok bilgiye ulaşabileceğinizi düşünüyorum.

Fransızca bilip de kendini daha da geliştirmek isteyenler için
Eğer üniversitede öğrenciyseniz yapabileceğiniz en etkili şeylerden biri öğrenci kulüplerine katılmak ya da Cenevre Üniversitesi’nin tandem adını verdiği dil eşleriyle irtibata geçmek. Bunun için üniversite öğrenci hesabınız olması gerekiyor, ardından şu sayfadan ulaşabiliyorsunuz gerekli açıklamalara.


Ayrıca öğrenci değilseniz glocals gibi siteleri deneyebilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder