6 Kasım 2011 Pazar

Nihayet kağıdı kalemi (!) elime alabildim. Yazılarımı sıklaştırırım diyordum, ama ne hikmetse bir türlü oturamadım yazı başına. Hoş, öyle fazla fazla anlatacak birşey de yok. Duruldum. ERASMUS günlerindeki gibi heyecan, aksiyon yok yani. Daha ziyade ev işlerine verdim kendimi. Burada bulamadıklarımı, bulup da pahalılığından yakındıklarımı kendim hazırlamaya başladım.

Bir kaç gündür yoğun bir şekilde düşündüp taşınıyorum ne yazsam diye. Sonuç olarak hazırladığım yemeklerin tariflerini paylaşmaya karar verdim; çünkü genel olarak fotoğraf üzerinden bir anlatımı benimsemiş olan ben, buaralar yemek fotoğraflamak dışında başka birşey yapmadığımdan olsa gerek ancak bu sonuca ulaşabildim :)
Tarifler çoğu kişinin aşina olduğu yemekler; ama benim için hepsi yeni. Hatta normalde yemeği tercih etmediğim ya da karşılaşmadığım yemekler de mevcut listede.

İsviçre’nin Rösti’sinden başlayalım...

Rösti:
Aslında oldukça basit bir yemek. Bir nevi patatesli olmet ya da mücver diyebiliriz; ama yumurta yok içinde. Normalde sadece patates, yağ ve tuz ile yapılıyor. Ama ben içine soğan, maydanoz, karabiber ve kaşar peyniri de koydum.

Orta büyüklükteki 2 ya da 3 patatesi, kabuklarını soyduktan sonra rendeliyoruz. Sonra rendelenmiş peynir ve rendelenmiş yarım soğan ile maydanoz, karabiber ve tuzu ekliyoruz.
Üzerine zeytinyağı döktüğümüz tavanın üzerine bu karışımı yayıyoruz. Kısık ateşte pişirmeye başlıyoruz. Bir tarafı kızardıktan sonra (ortalama 15-20dk sürdü) bir tabak yardımıyla çevirip diğer tarafını da kızartıyoruz. Bu kadar :P (Soğan koymasanız da olur, biraz ağır oluyor tadı.)

Yalnız, tarifin aslında patatesleri bir gece öncede yarım haşlayıp, buzdolabına kaldırmamız gerektiği, ertesi gün çıkartıp rendelemiz gerektiği yazıyordu. Bilginize.

P.S. : Bugün başka bir versiyon denedim. Patatesleri (3-4 adet) rendeleyip suyunu süzdüm. Üzerine bir yumurta kırıp, bir çorba kaşığı un ekledim. Biraz tuz ve karabiber katıp çiçek yağında arkalı önlü kızarttım. Üstteki tarife göre hem daha hafif, hem de daha pofuduk oldu.


Kuşkonmaz :

Hayatımda hiç kuşkonmaz yememiştim. Öyle pek matah da gelmedi ama yine de güzel. Üstelik pişirmesi de oldukça kolay. Demet halinde aldığınız kuşkonmazları, iplerini çözmeden resimde görüldüğü gibi, sapları aşağı bakacak şekilde kayar suya koyup 15dk pişiriyorsunuz. İşte bu kadar. Çiçekli kısımların suyun dışında kalması gerekiyor, onlar buharda pişiyorlar. Sonrasında tabaklara koyup üzerine tuz serpmeniz gerekiyor. İstenirse katı yumurta ya da bizim yaptığımız gibi göz yumurta ile servis edebilirsiniz.

İmambayıldı:
Malzemeler(iki kişilik)
1 adet irice patlıcan
Yarım soğan
1 diş sarımsak
3-4 kaşık domates salçası ya da bir adet domates
Biraz maydaonoz
Çiçek yağı
Zeytinyağı
Tuz
1 tatlı kaşığı şeker

Hazırlanışı:
Fırını 200 dereceye ısıtın.
Patlıcanların kabuklarını soyup 15dk tuzlu suda bekletin. Arından bir kağıt havluya kurulayın ve boylamasına ikiye kesin.
Bir fırın tepsisine yağlı kağıt serip üzerine ikiye böldüğünüz patlıcanları koyun. Bir kaşık veya fırça yardımıyla patlıcanları çiçek yağıyla yağlayın. Patlıcanlar yumuşayana kadar ortalama 20dk fırında bırakın.
Patlıcanlar pişerken bir tencereye soğan, sarımsak ve maydanoz doğrayıp domates salçası, zeytinyağı, şeker ve tuz ekleyip 5dk kadar orta ateşte pişirin.
Patlıcanlar piştikten sonra fırından alın ve iç kısımlarını bir kaşık yardımıyla ezerek küçük bir oyuk haline getirin. Yaptığınız bu oyupa domatezli malzemeyi koyun. Üzerinde zeytinyağı gezdirin ve fırın tepsisindeki yağlı kağıdı alıp yerine bir miktar sıcak şu ekleyin.
Tekrar fırına verip 40-45 dakika daha pişirin.


Mozaik Pasta :
Genellikle çoğu tarifte, malzemeleri tutsun diye olsa gerek harca yumurta ekleniyor; ancak ben pişmemiş yumurtadan pek haz etmediğim için yumurtasız hazırladım.

Malzemeler:
230gr petit beurre (2 paket olsa daha iyi)
1 bardak süt
5 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilin
portakal kabuğu rendesi
130gr tereyağı

Hazırlanışı:
Tereyağını eritin.
Bir kaba bisküvileri kırın.
Süt, şeker, vanilin, kakao, yağı bir mikser yardımıyla 2-3dk karıştırın.
Bisküvilere bir miktar portakal kabuğu rendesi ekleyip,karışımı bisküvilerle yoğurun.
Tezgaha aliminyum folyo serip üzerine karışımı dökün. Piramit ya da istediğiniz herhangi bir şekli verip, donması için 2-3 saat buzlukta bekletin.



Başta etli yaprak sarması olmak üzere başka hazırladığım yemekler de oldu elbette; ancak genel olarak ben de tarifleri internetten bulduğum ve üzerlerinde pek değişiklik yapmadığım için ve bu yazıyı elealırken oldukça acıkmaya başlamış olduğumdan olsa gerek sadece fotoğraflarını paylaşmakla yetineceğim :)





0 yorum:

Yorum Gönder